Cellulitter

Bli kvitt uønskede cellulitter! Vi har løsningen for en strammere og penere hud!

Cellulitter /appelsinhud, er de typiske ujevnhetene i underhudsfettet som kvinner får på lår, sete og mage. (Cellulitter må ikke forveksles med hudinfeksjonene cellulitis (cellulitt)).

Vi har 3 typer cellulitter:

• Fibrøs cellulitt – synes kun ved klemming
  • Vann-cellulitt – synes kun når du står oppreist, eller når du klyper i huden
  • Fett-cellulitt – synes når du står, ligger og klyper i huden

Cellulitt er et komplekst problem, og skyldes flere årsaker.
Kvinner har en hudstruktur med stående fettkammer under huden, mot menn som har en tykkere hud og bindevevsdrag som ligger i kryss under huden.
Kvinner har flere fettceller enn menn og cellulitt påvirkes av hormonelle variasjoner.

AWT (Acustic Wave Treatment)

«Kan du knuse nyresten kan du knuse cellulitt»

AWT hjelper på alle typene cellulitt

• Forbedrer sirkulasjon
  • Gir en raskere drenering av avfallsstoffene ut av kroppen
  • Setter i gang en inflammatorisk prosess i huden, som fører til tykkere, fastere og mer elastisk hud gjennom produksjon av kollagen
  • Øker hudens elastisitet og blodgjennomstrømning
  • Trykkbølgene bryter opp bindevevsdragene mellom fettcellene slik at disse ikke buler ut gjennom huden

Det er anbefalt en kur på minimum 8 behandlinger for å oppnå best mulig og varig resultat. Vi anbefaler også en årlig vedlikeholdsbehandling.
AWT er en av få metoder som er FDA godkjent, det vil si den har gått igjennom de strengeste krav til maskiner som skal brukes i USA. Dette er ett kvalitetsstempel for trygghet og effektivitet.

Hva er AWT?
AWT er en trykk-/ og sjokkbølgeterapi som produserer  akustiske lydbølger inn i vevet.
Dette gjøres med et apparat som sender høyfrekvent/raske små slag inn mot huden. Støtene forplanter seg videre ned i vevet, muskler og bein. Bryter bl.a. ned skadet vev på en slik måte at når det tilheles blir det sterkere enn det var før behandlingen.
Behandlingen er rask, meget effektiv og i mange tilfeller et godt alternativ til kirurgi. Behandlingen kan være noe ubehagelig i begynnelsen, men er forbigående. Den har ingen bieffekter.

Trykk/sjokkbølgebehandling ble første gang brukt i 1980 til nyresteinknusning (kalt ESWL, extracorporeal shockwave lithotripsy) og siden til behandling av muskel- og leddskader.

Kontraindikasjon:
• Gravide, ammende
• Årebetennelse eller dyp venetrombose
• Bløder
• Cancer
• Alvorlig nyre eller leversvikt
• Akutt betennelse i behandlet område
• Pasienter som har gjennomgått venekirurgi
• Hjerte, lever eller nyresvikt

Erfaringer fra pasienter som har fått cellulittbehandling med AWT