Svetteproblem

Bli kvitt overdreven svette på dagen!

Noen mennesker er plaget av unaturlig høy svetteproduksjon som ikke er relatert til stress, nervøsitet eller sykdom. Kalles hyperhidrose.
Problemene oppstår for det meste under armene (axiller), inni hender og under føttene
Noen er også plaget med svette i panne, nakke og hodebunn.
Hyperhidrose har en sterk negativ innvirkning på livskvaliteten. Noen må ha med seg ekstra skiftetøy på jobben andre må alltid ha noe å tørke hendene med før de tar noen i hånden for å hilse. Gå barbent i sko kan være et problem da vedkommende sklir i skoen pga. svette.
Hyperhidrose er et undervurdert medisinsk problem.

AZZALURE / Botox (botulinum toxin)

HVORDAN FOREGÅR BEHANDLINGEN:
Medisinen Azzalure blir injisert i det svært svette hudområdet. Dette gjøres med en tynn kort nål og en dråpe settes i hudoverflaten spredd på det svette området. Behandlingen tar 0,5 til 1 time.

HVORDAN VIRKER BEHANDLINGEN:
Azzalure har den egenskap at den blokkerer signalene mellom nervesignalet og svettekjertelen og slik hemmes svetteproduksjon.

Medisinen blir produsert av bakterien Clostridium botulinum. Ble i 1960, for første gang brukt til behandling av skjeling på små barn.
Blir i dag brukt til mange andre indikasjoner som muskelspasmer og innen kosmetikken- og er som svettebehandling en relativt «snill» behandling som har få, lokale og forbigående bivirkninger. Dette er fordi stoffet injiseres lokalt i huden og som derfor svært sjelden sprer seg til resten av kroppen.

VARIGHET:
Medisinen botulinum toxin har «verdens lengste effekt»,- 3 mnd. (vanlig medisin som f.eks. smertestillende virker ca. 4-6 timer). Slik at en behandling med Azzalure vil virke ca. 3 -6 mnd. første gang.
Deretter ser vi at effekten øker i tid ved neste behandling.

Noen områder som inni hender og under føttene krever bedøvelse.

RESULTAT: Innen 2-3 dager.

BIVIRKNINGER:
Eventuelle bivirkninger etter botulinum toxin er som regel lokale og forbigående.

KONTRAINDIKASJON:
Gravide eller ammende.
Har en infeksjon / betennelse i behandlet område.
Hvis du har en nevromuskulær lidelse eller en blødersykdom
Har en nevrologisk sykdom